پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215248
با دل دردهاي بعد از افطار چه کنيم؟
تاریخ انتشار : 1395/03/27 18:58:24
نمایش : 1193
بسياري از روزه‌داران در ماه رمضان بخصوص بعد وعده افطار با دل درد شديد مواجه مي شوند که رعايت چند نکته از ديد متخصصان راه حل مشکل آنها است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيام فرحبخش متخصص تغذيه و رژيم درماني، گفت: براي داشتن و حفظ يک دستگاه گوارش سالم، دانستن بايدها و نبايدهاي تغذيه‌اي و نوشيدني ضروري است. 

 

وي با بيان اينکه يکي از شرايط ويژه در روزه‌داري است، افزود: در روزه‌داري معده چند ساعت را با گرسنگي و تشنگي مواجه و ساعات زيادي خالي بوده است، به همين دليل، اينکه با چه چيزي در مرحله اول پر شود اهميت دارد؛ بعنوان مثال اگر روزه را با نوشابه طبيعي يا گازدار باز کنيم به دستگاه گوارش آسيب زده مي شود. 

 

فرحبخش عنوان کرد: نوع تغذيه در ماه رمضان به ويژه در وعده افطار و سحر در بروز مشکلات گوارشي مثل انواع دل دردها بسيار موثر است.

 

اين متخصص تغذيه بيان کرد: فرد روزه‌‌دار نبايد در بدو افطار، معده خود را با حجم زيادي از موادغذايي پر کند و بايستي افطار به صورت کاملا معمولي و ساده برگزار شود. درواقع اين توجيه درستي نيست که چون معده ساعات طولاني خالي بوده در يک زمان بايد حجم آن را به طور کامل پر کرد.

 

وي اظهار داشت: بهترين گزينه براي بازکردن افطار مصرف مواد غذايي گرم (مانند يک چاي گرم با خرما يا شيرگرم و خرما ) است. هرچند که به دليل تابستان وهواي گرم افراد تمايلي به خوردن مواد غذايي و نوشيدني هاي گرم ندارند اما اين موضوع باعث مي شود دستگار گوارش خود را با شرايط تطبيق دهد.

 

فرحبخش توصيه کرد: بهتر است در هنگام افطار، از موادغذايي مانند نان، پنير، عسل و حليم به حد متناسب و اندازه مصرف شود وبعد يک تا دوساعت از افطار که معده خود را تطبيق داد، فرد مي تواند شام کامل بخورد تا انرژي از دست رفته در يک روز را به نوعي جبران کند.

 

اين متخصص تغذيه يادآور شد: درصورت بروز دل درد و معده درد بعد از افطار (بسته به شدت آن) درمان متفاوتي دارد و اگر خا باشد بايد حتما به پزشک مراجعه شود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html